RSS

13 Kasım 2012 Salı

DAMALI (SATRANÇ) BATON PASTA


DAMALI BATON PASTA

Malzemeler
Kakaolu pandispanya için
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı kakao dahil 1.5 çay bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
Sade pandispanya için
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1.5 çay bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
Kreması için
  • 4 su bardağı süt
  • 1 silme su bardağı un ve nişasta karışık
  • 1 su bardağından bir parmak eksik şeker
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr. tereyağı (yağ, krema piştikten sonra konulup iyice çırpılacak)
Ben bu sefer 2 su bardağı sütle pudingi pişirdim ve kremanın yerine puding kullandım.
 





























Satranç(Damalı) pasta nasıl yapılır?
  • Öncelikle kremayı pişirdim.
  • Sade ve kakaolu pandispanyaları ayrı ayrı hazırlayın.
  • Ben biri pişerken diğerini hazırladım. Tepsi olarak 28 cm.lik teflon dikdörtgen tepsi kullandım.
  • Pişen pandispanyaların kenar kısıpları kesip düzleştirdim. Her iki pandispanyayı da uzunlamasına 6 eşit şeritlere böldüm.
  • Bir sade bir beyaz şerit olacak şekilde üç sıra halinde aralarına krema sürerek birleştirdim.
  • Her katın üzerini sütle hafifçe ıslattım.
  • Her kat arasınada krema sürdüm.
  • En son üzerini krem şantiyle kapatıp, süsledim.

0 yorum:

Yorum Gönder