RSS

1 Kasım 2012 Perşembe

GANAJ TARİFİ













GANAJ TARİFİ

200 gr sut kremasi
200 gr bitter yada sutlu kuvertur cikolata

Oncelikle kremayi kaynama noktasina gelecek sekilde isitiyoruz ama kaynatmiyoruz. Sonra ısınan kremanin icine kuvertur cikolatamizi ekleyip homojen bir karisim halini alana kadar karistiriyoruz. Sonra buzdolabina kaldirip, ara ara mikserle yada cirpici yardimiyla karistiriyoruz. Yaklasik 6-7 saat sonra pastamizda kullanacagimiz kivama geliyor. Ben bu islemi birgun onceden yapiyorum. Ganajimi kullanacagim zaman, oda isisina gelmesini bekliyorum. Ganaj cok lezzetli bir krema. Hem pasta arasina surmek hem de pastayi kaplamak icin kullanilabiliyor.

                                                                          
20 cmlik cember kalip kullanarak kekimi pisirdim.(Pandispanyanın icine bitter cikolata parcacikli puding tozu ekledim.) 2 tane kek yaptim, yuksek bir pasta istedigim icin. Her keki 2 ye boldum, dort parcam olmus oldu. 3 parcayi kullandim. Her kati meyve suyu ile islattiktan sonra ganaj surdum. Pastamin ustunu de ince bir kat ganajla kapladim. Ustunu seker hamuru ile kaplayacagim icin ince olmali yoksa kenarlardan tasma yapabilir. Daha sonra ganajla kaplanmis pastami buzdolabina kaldirdim.(Aksam yaptim bu islemleri.) Ertesi gun sabah, kekimi buzdolabindan cikarip seker hamuruyla kaplamasini ve suslerini yaptim.



0 yorum:

Yorum Gönder