RSS

12 Aralık 2012 Çarşamba

GANAJ KREMALI YAŞPASTA





















GANAJ KREMALI YAŞPASTA

Malzemeler:
Ben hep oktay ustadan aldığım pasta keki tarifini yapıyorum
Tarif şöyle:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 çay bardağı su(keki daha yumuşak yapıyor.)
2 yemek kaşığı kakao
vanilya,kabartma tozu,un


Üzeri için:2 paket kremşanti
1,5 su bardağı soğuk süt

Süslemesi için:
Ahududulu böğürtlenli kremşanti ve yarım su bardağı süt

Glazür süsleme tüpleri gerekli (yazısı için)

GANAJ  İÇİN:(ara katlar için)

200 gr sut kremasi
200 gr bitter yada sutlu kuvertur cikolata(ben kuvertur kullanmadım benim elimde ülkerin bitter pasta kremasıyla yaptım bitterin acılığını seviyorsanız tavsiye ederim.Sonra biraz katı olunca 1 su bardağı soğuk sütle kakaolu kremşantiyi çırptım ve 1 gün buzdolabında bekleyen ganajın içine katıp blendırdan geçirdim.Tadı güzeldi.Deneyebilirsiniz.)

Oncelikle kremayi kaynama noktasina gelecek sekilde isitiyoruz ama kaynatmiyoruz. Sonra ısınan kremanin icine kuvertur cikolatamizi ekleyip homojen bir karisim halini alana kadar karistiriyoruz. Sonra buzdolabina kaldirip, ara ara mikserle yada cirpici yardimiyla karistiriyoruz. Yaklasik 6-7 saat sonra pastamizda kullanacagimiz kivama geliyor. Ben bu islemi birgun onceden yapiyorum. Ganajimi kullanacagim zaman, oda isisina gelmesini bekliyorum. Ganaj cok lezzetli bir krema. Hem pasta arasina surmek hem de pastayi kaplamak icin kullanilabiliyor.(buda ganajın en son hali)





























YAPILIŞI:Oda ısısındaki yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpıyoruz.Daha sonra kalan malzemelerin katı olanlarını eleyip içine katıp 
 yuvarlak  kelepçeli kek kalıba(ben kalıbın altına yağlı kağıt yapıp kenarlarını da margarin sürüyorum) döküp 170 derecede pişiriyoruz. Kek soğuduktan sonra 3'e bölüyoruz aralarına kremayı sürüyoruz.Üzerini sade kremşanti ile kaplıyoruz.



BEN PASTANIN KENARLARINA KREMŞANTİ SÜRÜLMESİN DİYE YAĞLI KAĞIT SOKUŞTURUYORUM KREMŞANTİ İLE SIVADIKTAN SONRA ÇEKİYORUM.GERİSİ SİZE KALMIŞ NASIL SÜSLEMEK İSTERSENİZ SÜSLEYEBİLİRSİNİZ.AFİYET OLSUN :))




0 yorum:

Yorum Gönder