RSS

2 Ekim 2012 Salı

MİLFÖYDEN KÜLAH PASTA YAPIMI(KÜLAH TATLI)




Yemek Tarifinin Malzemeleri
  • 25 adet dondurma külahı
  • Yağlı kağıt
  • 10 yaprak milföy hamuru
BEN KREMA YERİNE BU SEFER SADE KREMŞANTİ KULLANDIM 2 PAKETİ  2 BARDAK SOĞUK SÜTLE ÇIRPTIM SIKMA TORBASIYLA KÜLAHIN İÇİNE SIKTIM.MUZU MİNİK MİNİK DOĞRAYIP KÜLAHIN DİBİNE MUZ KOYDUM SONRA DA KREM ŞANTİSİNİ SIKTIM.KREMŞANTİLİ DAHA HAFİF OLUYOR TERCİH SİZE KALMIŞ.

Kreması için:
  • 4 su bardağı süt
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı kaşığı nişasta
  • 2 çorba kaşığı kaşığı tepeleme un
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
Üzeri için:
  • Pudra şekeri
Yemek Tarifinin Hazırlanışı
Öncelikle külahlarımızı hazırlamakla işe başlayalım. Aslında bu külahların hazır metal olanları var fakat ben de olmadığından dolayı iş başa düştü ve kendi külahımı kendim yaptım. İsteyenler hazır olanla da yapabilirler. Dondurma külahlarını yağlı kağıt ile güzelce kaplayalım. Fazla kalan uç kısımdaki kağıdı içe hafifçe çok bastırmadan (külahı kırmadan) içine sokalım. Bu kadar basit külahlar hazır :)
Şimdi sıra milföylerde. Her milföyü 5′e bölebilirsiniz. Külahı elimize alıp dip kısmından sarmaya başlayalım hamurumuzu. İlk hamuru sardıktan sonra ucunu ikinci hamurun ucu ile üst üste getirelim. Açılmaması için bu işlemi yapıyoruz.. Sırasıyla tüm milföyleri külahlara sarsıktan sonra yağlı kağıtlı tepsiye dizelim. Önceden ısıtılmış fırında 200 ‘C de milföyler pembeleşene kadar pişirelim.
Milföyler pişerken kremasını hazırlayalım. Tencereye süt, şeker, un, nişasta, yumurtayı alıp tel çıpıcı ile çırpalım. Daha sonra ocakta sürekli karıştırarak pişirelim. Göz göz olunca ocaktan alıp içine tereyağı ve vanilyayı ekleyelim. Karıştıralım. Soğuması için bekletelim.
Fırından çıkan milföyleri biraz ılıdıktan sonra dikkatlice külahlarından çıkartalım. Su bardaklarına tek tek yerleştirelim hazırladığımız milföy külahlarını. Daha sonra soğuyan ve kıvamı daha koyulaşan kremamızı bir kaşık yardımıyla tüm külahlara paylaştıralım.  2-3 saat buzdolabında beklettiğimiz külahları servis tabağına alıp üzerine bolca pudra şekeri serpiştirelim.

Servise hazır hale getirelim.




2 yorum:

Adsız dedi ki...

tuğba hanım olağan üstü güzel bir tatlı.sizi çok başarılı buluyorum sıradışı tarifleriniz var başarılar.gül hanım

Unknown dedi ki...

gül hanım teşekkür ediyorum.Sıradışı tariflerimizi yayınlamaya devam edeceğiz(İnşaaallah)

Yorum Gönder